Eiwrap gevuld met kip en spinazie

Wraps kan je altijd zo lekker vullen met gezonde ingrediënten naar keuze, maar de wrap zelf bestaat vaak uit meel. En omdat variatie belangrijk is in een gezond voedingspatroon, maakte ik dit keer wraps zónder tarwe. Deze wraps zijn eiwitrijk en laag in koolhydraten, dus heel geschikt voor iedereen die een gezonde keuze wil maken. Je kan ze eten als snack na het sporten of als lichte lunch. Ik vul ze met kip, spinazie en Boursin, maar de mogelijkheden zijn oneindig!

1. Leg de kipfilets in een ovenschaal en besprenkel aan beide zijden met zout, peper, knoflookpoeder, tijm, oregano en een beetje olijfolie. Bak voor zo'n 15 à 20 minuten in een voorverwarmde oven op 220˚C, laat vervolgens afkoelen en snij in dunne plakjes.
2. Meng een eetlepel speltmeel met een scheutje melk tot een glad papje. Kluts de vier eieren in een kommetje en voeg hier het meelpapje aan toe. Voeg zout, witte peper en een eetlepel gedroogde peterselie toe en zet even opzij. Kwast een anti-aanbakpan op hoog vuur dun in met olie. Als de pan goed heet is haal je hem van het vuur en giet

je met een pollepel een dun laagje ei in de pan. Zorg er voor dat de hele bodem van de pan bedekt is, zoals bij een pannenkoek. Zet de pan terug op het vuur en zet het vuur laag. Laat het ei in de pan opdrogen, van echt "bakken" is dus geen sprake.
3. Draai de wrap niet om, als de bovenkant gaar is kan hij uit de pan. Laat de wraps afkoelen op een rooster. Met dit recept kan je zo'n vier wraps maken.
4. Besmeer de wraps met een laagje Boursin en leg hier de plakjes kip en de spinazie bovenop. Rol op en eet smakelijk!

Ingrediënten:

  • 2 kippenborstfilets
  • zout
  • peper
  • knoflookpoeder
  • tijm
  • oregano
  • knoflookpoeder
  • olijfolie
  • 4 eieren
  • eetlepel speltmeel
  • scheutje melk
  • eetlepel gedroogde peterselie
  • 100 gram jonge veldspinazie
  • pakje Boursin